söndag 22 juni 2008

Midsommarfirande

Indy och Petter sommaren 2006.



Ja..då var de midsommar igen. Denna topp på sommaren. Denna helgen har vi sannerligen tagit det lugnt och bara varit.
Sill och potäter åt vi hos PG:s syster Mulle med familj på midsommarafton. På kvällen var vi hemma och Hanna insisterade på att vi skulle dansa runt midsommarstången.


-Ok, det måste vi ju. Så kl 22.30 hoppade vi grodorna medan hundarna skällde och hoppade med. Vilken syn.
Sen skulle det plockas 7 sorters blommor att lägga under kudden.
-Jag tar åkgräsklipparen då, säger Hanna. Det lite romantiska skimret försvann snabbt när Hanna kom brummande förbi.
-Plocka åt mej med mamma!!
Vem tror hon egentligen att jag plockar åt? Vem skulle jag drömma om på natten trodde hon?


Nu trimmar vi hundarna för fullt för snart är det dax för Tyskland.
Två korta pass om dagen bör det bli. En skyddshund 1 ska jag försöka mej på med Indy. Skulle det gå åt pipsvängen jobbar vi vidare hemma och satsar på IPO 1 istället. Oavsett hur det går kommer vi lära oss mycket och antagligen blir det ett äventyr!!

1 kommentar:

Beathabloggen sa...

Halloj!Om du kika in på bloggen så har du Tysklandsschemat där.Kram.idag kommer nog Peter träna lite med Stig och Pia efetr 18.00.Jag jobbar.