torsdag 30 april 2009

Full sula!

Fick jag något gjort i går då? Japp! Började med att träna hundarna, lite rondering med Indy "Snurre sprätt", det fungerar mycket bättre nu, hoppas att det gör det när Peter ställer sig i värnet också! Bella ronderar helt perfekt, snabbt och utan att ifrågasätta något, superbra! Lottie körde Bessie och Macho. Bessie går ändå mer precist i lydnaden, och det ser såå himla snyggt ut! Jeanette och Puma hade en fin lydnad, det ser väldigt bra ut, måste jag säga. Puma fick träna i att ligga plats jämte planen inför BH provet.
En fikastund efter det och hundsnack. Lottie plockade fram kalendern över tävlingar och BH prov över säsongen, lite planer finns upp-skissade.
Efter de for jag och handlade.. och ett måste..till trädgårdshandlaren. Mmmm! Hade målat mina krukor en sista gång tidigt på morgonen så snart är det dax! Hem och fixa till lite mat. PG och Hanna åkte och hämtade ett lass med matjord, jodå...det ska jag skyffla ut i rabatterna och till ett projekt som PG inte vet om ännu! Hi hi!! Man lär sig ju ett och annat genom åren. Just det, jag gjorde en smörgåstårta också. Vi har varit förlovade i 17 år på Valborgsmässoafton, hjälp vad tiden går. En jättefin bukett med romantiska rosór fick jag, han vet vilken knapp han ska trycka på, kan jag säga.

Skurat altanen med alg-medel och rensade i rabatten hann jag med också, nu har jag liiite ont i ryggen, det hade jag innan jag började också, det blev ju inte bättre kan jag säga.
Peter och Lottie kom upp en sväng på kvällen. Precis när vi skulle sätta oss ner och äta ringer deras granne och talar om att en av deras hästar står i hans trädgård och mumsar gräs. Jaha..Pg och Hanna följer med dom och leder tillbaka alla tre hästarna till en annan hage över natten.
Tillbaka hit och käkar lite och snackar lite allt möjligt.
Nu är det snart dax att plocka ihop och dra till Torsvik, Petter tävlar idag i motocross och det vill jag inte missa. Håll tummarna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för den otroligtgoda smörgåstårtan.PETER OCH LOTTIE

Åkarfrun sa...

17 år!!!!Är det inte dax för prästen snart?????
Ha det gott!