måndag 3 maj 2010

Härlig helg med fullt upp. Nu är hundhuset nästan helt klart, dammsugit och putsat fönster och byggt klart kojjorna, så nu känner jag mej nöjd!
Bra träning igår...nu är jag hes istället efter att ronderat värn med störning med Indy (Peter och piska) det tog på röstresurserna kan jag säga!!
Att man kan svära på bilar gör väl var och varannan men en ful ramsa kom det ur min i lördags.. Skulle in till Habo och bestämde att den gamla Buicken kan jag ju ta..innan hämtade jag upp Sebben hos Edmans som skulle åka med in. Sebben hinner precis hoppa in och vad händer..Bilen bara stannar!
-Det var inte bra! Kommer jag ihåg att jag sa..
-Den gillar kanske inte mej, säger Sebben för att lätta på åskmolnet ovanför mitt huvud..
Hur som helst kommer Plan B (Lottie) och Sebben åker med henne..och Peter skjutsar hem mej istället..
Senare åker PG (som minsann kan starta ALLT!!) och jag ner och då...vill den inte heller..Det berodde på att en elsladd glidit ur. Uppepå det hade en rem tillservot hakat ur och misstänkt bensinstopp. FAST den stod på en kvarts tank.. Detta är det varselvarning på!! HUR kan det sammanfalla?? Hur som helst mixtrade PG ihop det och jag for hem..(Nästa resa tar jag med mig mekaniker!! För detta är inte första gången den gör såna här saker när JAG har den och då är den ändå HELT genomgången och nyrenoverad!) Och då kom jag på att VILKEN HIMLA TUR JAG HAR!!
(Hur kan man tycka det då) Jo, för vi hade samma bil till valborgsmässoelden kvällen innan och då funkade den perfekt. Tänk att ha blivit stående inne i Habo med trasig bil och inga verktyg..
Summan av det hela är att man kan vända något irriterande till något positivt..
Tänkte på det när jag häromdan satt vid datorn på jobbet..Grejade med ett program och fick frågan om jag ville "Ändra Inställningar"? Vilken filosofisk tanke!
Solen skiner och jag har extraledigt idag när Hannas skola och fritids är stängt..gött!!
Ikväll är det avslutning och uppvisning på Funky Kids för Hanna och Millan i stan..så nu ska vi inhandla kläder till detta..Då tar jag min vanliga bil och inte Buicken..

1 kommentar:

Eva sa...

Mmmm Cillen du och bilar går inte alltid ihop!! Gott me ledig dag idag=)