torsdag 29 april 2010

Toppendag har det varit

Precis så..hååååll fast!
I och för sig startade den med i rivstart värre än vanligt på morgonen men vaddå?! Resten blev finemangs..
Skrivit på min nya anställning idag..JIPPI!!... Efter semestern ska jag börja på löneavdelningen i kommunen..ha ha!! Jag ÄR mutbar!! He he!
Gått kurs i det nya lönesystemet som ska införas i höst så det lär bli en tufft höst.. (Hundarna måste bli färdiga innan det!) ALLA anställda ska läggs in med scheman manuellt först sen ska vi knyta ihop schemat med systemet sen ja....my good! Ska bli spännande, jag gillar siffror..mmm..diagnosvarning. Helst skulle jag vilja jobba på Skattemyndigheten.det är SANT!
Ikväll träning med hundarna..jag är RIKTIGT nöjd med lydnaden ska jag säga. Pho som var helt ointresserad apporten för ett tag sedan, sprang och hämtade den själv i ställningen idag..kom till mej och lämnade av i position..fick massor med beröm..stack och hämtade tung apporten också..och tillbaka.. Vilken rolig en!! Ordet klättra vet han vad det betyder också..hej och hå över A-hindret, snart dax att lägga in apporten i det med..
Indy är gasad..lydnaden går fint. Han anstränger sej sååå himla mycket att göra rätt. Snabb i momenten och hur gå-villig som helst..Härligt. Har inte kört framåtsändande sen i november förrän idag..ingen boll eller nåt. Han springer jädrar i det och snyggt läggande på LIGG!
Snabbt in med hunden i bilen efter lite bus och lek!!

Småvalparna var ute och for runt..Hanna och kompisen Elin tränade ringträning med dom små och jakt efter trasan som är så satans kul!!

Ikväll ska jag fira med en öl och INTE sitta vid datorn till klockan ett..

1 kommentar:

Jeanette sa...

Ser fram emot er IPO3 start :)

Vi får slipa på lägret ;)

Kramar