lördag 16 oktober 2010

En lördag..


Vi for till Hökensås för Petter skulle köra KM, sista tävlingen för i år. Som vanligt är jag sååå himla nervös.När dom står på startplattan..tätt tätt..precis att styre inte tar i nästa styre och 15 grabbar med horn i pannan ska iväg..ja då nästan blir jag knäsvag. Första halva varvet, innan dom delat upp sej är värst.
Har inte sett Petter köra på ett tag men hjälp vad han körde!!
Då kommer mina horn i pannan fram också minsann..Sista heatet..sista varvet..då kör han omkull!! (Själv står jag som flaggvakt i ett torn.. Jag ska flagga i ett hopp om någon ramlar för att varna andra.) -Neeej!! Ropar jag..Tänk om han skadar sig (igen!)
Tror inte han hann glida i sanden tills han stannat, förrän han var uppe igen innan näste hann ikapp.. Jag bara gapade!! -Gött!! Vrålar jag då när han for förbi..fast det hörde han ju inte så klart..men alla andra gjorde väl det då..! Glad och tacksam var jag att han var välbehållen in i mål.
Indy ska få ett lydnadspass imorgon som heter duga! Han har plockat nu när jag inte haft tid att träna som vi är vana vid..Märks tydligt på koncentrationen. Har tänkt ut vad vi ska göra imorgon för detta gillar jag inte!! Ska lägga ett spår också som en extra hjärngympa. Planerar lite framöver vad vi ska göra och då får jag helt enkelt ta detta NU!! Grejjat i trädgården i eftermiddag har jag också gjort. Plockat mossa för att dekorera med. Som vanligt traskade jag iväg med sekatören för att klippa en och tallris..Men va faan.. jag har ju en gigantisk hög liggande i hästhagen som dom ska komma och flisa..Yes!! Finaste tallriset sitter alltid i toppen och nu kunde jag helt sonika klippa det utan att riskera livhanken..Finnt!! Vill fler ha ris är det bara att komma..supersmidigt!! Sånt gillar ja..
Kånkat ner krukor och allehanda grejjer till stallet och höll på att sladda omkull när det kom vatten på trallen som genast frös till is.. skulle sitta perfekt med ett brutet lårben eller en flisad fotled nu..eller inte!
Min egen dator hämtade jag igår men det vill inte mer..Den hängde jäkligt löst ett tag att förpassas till gödselstacken men kom att tänka på korten som finns i..dom får väl tankas över innan den får ett annat liv..

Inga kommentarer: