tisdag 5 oktober 2010

Odrägliga kattungar..

Men nu är dom för jobbiga!! Proceduren som man blir tvungen att ha bara för att kunna åka iväg med bilen börjar bli liiite krävande. Kattungarna är överallt och lite till..det gååår inte stänga in dom någonstans utan att dom kommer efter.. Jag är livrädd att köra på dom. Evas svarta är värst!! Den hänger i däcken och klättrar och har samma blick som nån skum figur!
Även de allra minsta springer runt och irrar som små spöken...8 kattungar och två mammor vid matskålen...sen springer man som faan till bilen. Hanna matar och jag är beredd med flyktbilen.. Tror att det är dax för dom största att flytta nu! Phu! Vill ju inte att dom ska vara uppe vid huset på kvällen, tänk om dom inte hittar ner igen i mörkret till stallet. Så jag tog två kassar från bilen jag parkerat där nere ikväll och satsade allt och sprang med mitt billellibång..och VEM springer förbi? Ja är väl inte snabbast på 100 meter konstaterade jag när jag kom fram till dörren till huset där 3 av dom väntade allaredan..
Surt!
Lämnade in min dator till specialreparatören och trodde det var sista gången jag såg den (inte reparatören då!) så konstig som den var.. Snabb är han minsann för jag hann inte hem igen förränn han ringde och den var klar!! Japp!! Fint då är det att vända igen..vilket jag inte gjorde!! Nej, det tar jag imorgon, så slipper jag göra bokföringen som ligger i den ikväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Go möra!! De blev ju inget komma upp till dig igår, men ja kan cykla upp till dig ikväll me Hella om du slutar någorlunda vetigt? Vi får akta kissarna bara

Cia sa...

Kom gärna upp men slå en pling innan bara.. vet inte hur länge jag jobbar