lördag 22 januari 2011

Uppstart!!

I morse blev jag störd i mitt Face-bookande av ett gigantiskt muller och skakande. Denna gången var det inte av "ärevarvet" med snöskootern ... utan hjullastaren. Nu var det nog inte så att PG tänkt ärevarv utan helt enkelt skotta av snö från gräset.
Japp!! Nu har vi tagit första steget i utbyggnaden.. så gött!! Nu vet jag, vis av erfarenhet att det gäller att vara på bettet, för det går undan när han sätter fart!
Ut fort som attan och stega och styra upp det hela. (PG styr upp det hela också, på sitt sätt!!)
För säkerhets skull tog jag med mej min ritning ut också.. Jodå.
Alltid tycker jag att det ser litet ut det man mätt upp och PG övertygar att det kommer att bli STORT!! Knappast troligt.. Men tvättstuga med groventré blir det i allafall och trapphus så vi blir av med den i köket. Ska bli suveränt bra. Denna snickaren gillar jag skarpt för han kom med det geniala ide´n att göra trapphuset bredare.. Ja, det blir stort iallafall..
Fick nostalgi-fnatt innan och lyssnar på Nazareth..Finnt!!

Inga kommentarer: