fredag 4 februari 2011

Chockartad shopping..



Inne på ICA och ska fredagshandla.. måste var en syn alltså för jag sprang mellan kött och fisk disken. Vad ska jag ha..vad ska jag ha? En gammal jobbarskompis som jäktade förbi med kundvagnen påpekade att jag såg så arg ut där jag stod och glodde på laxen. Mmmm eller koncentrerad mer kanske. Lax blev det till slut i alla fall. Till brödet styrde jag min kos och vips står en tjej jämte mej och säger -Du, det var länge sedan! -Ja, det är det. (tusan vem är det??) Ja det är såå länge sen att jag inte känner igen dej ens, kläcker ja (ha ha?)
När hon säger vad hon heter klack det till i huvet och shit!! Ett barn jag hade på en förskola för 20 år sedan, nej det kan inte vara sant!! Inte 23 ÅR!!! Tusan.. Nu är hon 25 och hennes bror 27!! (HUR går det ihop när jag själv inte är mycket äldre?)
Så kul att få veta hur dom har det och vad dom gör numera.. En superhärlig tjej!! Lätt att prata bort en stund och alla roliga minnen..
Har tränat en sväng lydnad idag och känner mig nöjd.. Stämmer av och försöker fokusera mer på momenten utan att ha för bråttom..vilket inte är lätt för mig. Lätt att få pip och gnäll från Indy men jag försöker att jobba bort det.. I morgon blir det spackling och målning i Hannas rum och en sväng lydnad måste jag hinna med.
PG åker till Malmö en sväng för att byta maskin.. Jo, men han har ju haft den ett halvår nu, så det är hög tid att byta. Hoppas att Eva hinner slinga mitt barr och klippa det så jag blir av med svintot i topparna..



Inga kommentarer: