onsdag 9 februari 2011

Ni går det undan..

Hjälp va det går undan med huset just nu. Igår hade dom rest stommen till groventrén och idag till trapphuset. Wow säger jag bara!! Här går det undan minsann. Det går inte lika fort med Hannas rumsom jag och Hanna grejjar med, men allt är färdig målat och ena väggen är tapetserad. Nu väntar vi på nästa rulle som kommer imorgon.
Kl.7 imorgon bitti ska jag och snickarna gå igenom lite hur vi tänkt. Och jag har vilda planer.. Sen vet i sjutton om dom går att genomföra men det får ge sig under tiden. Kanske att en del av gamla timmerväggen får vara kvar där trapphuset blir..och sätta in ett gammalt fönster.. Så att man ser in i ett annat rum liksom.. Låter ju inte klokt men det kan bli fränt. I ett sånt här gammalt hus kan man laborera lite. Det vill till att jag kommer upp i tid i allafall, för nu är det byggställningar med sikte rätt in i sovrummet. Ska inte glömma bort det!!
Det känns så skönt att det börjar bli ljusare på kvällar och morgnar, det är skillnad och jag njuter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallojsan!Vad roligt.Jag skalll minsann kika upp en dag och kika,sedan kan vi ju härma som vanligt.Vilka ideer du har!
måste bli lite träning i helgen eller????Lottie

Cia sa...

Kom upp på en bulle och en titt.
Mmmm..träna hund får det bli helty enkelt