måndag 14 februari 2011

Kul att komma igång igen!!


Nu känns det kul att komma igång med hundträningen igen. Han känns pigg och fin, Indy. Filar på positioner och en glad och alert hund UTAN pip.. Det är svårt. Pipet alltså, det andra är det inget fel på. Har grunnat på hur jag ska lösa det med pipet och kör på det ett tag, så får jag se om det hjälper.. Hoppas!! Jag vill vara noggrann och att det ska bli bra.. Så har jag för bråttom ibland och kommer på det på hemvägen i bilen och kan bli så arg på mej själv att jag kan dunka huvet i ratten!!
I söndags hade Pernilla fixat ridhus och vi for dit för lydnadsträning..och lite skydd också visade det sig och det var ju superkul efter uppehållet!! Alla hundarna skötte sej så fint. Zuma är kul att kolla in, orädd som hon är hoppar hon rätt i armen med fina bett, Xtreme som Lottie ska träna upp nu är också en fantastisk hund. Ska bli kul att följa dessa under träning och hur det utvecklas.
Från det ena till det andra är Hannas rum klart och det tråkiga återstår.. Att bära ner allt som hon inte ska ha kvar.. men SPARA!! Myyy goood!! Vi får hyra en container. Nu tycker Petter att vi ska ta hans rum också och göra iordning.. Mmmmm..Visst!

Inga kommentarer: