tisdag 5 augusti 2008

Hur sammanfattar man en hel sommar?


Ja..tiden går ju så sakteliga på. Jag har varit en riktigt dålig bloggare. Har inte haft inspiration och ork. Denna sommar har tagit på krafterna.
Min mamma har under längre tid varit sjuk i cancer och gick bort i början på juli. Det är ofattbart tungt när en så nära och fantastisk människa bara försvinner. Visst har jag varit förberedd men det blir ändå så definitivt. Tack till alla mina vänner som hört av sig och kommit för att prata och bara ta en fika. Det stöttar.
Min syster från USA kom hem och har bott i mammas lägenhet under tiden vi förberett begravning och börjat att tömma lägenheten. Skrattat och gråtit om vartannat har vi gjort. Nu har hon åkt tillbaka till sin familj. Tack Annki-pannki, vi har det kul och mysigt ihop.
Att syskon kan vara olika, det vet man ju. Men vi ÄR olika. Medan jag låg och slummrade på morgonkvisten drog Annki på sig joggingskorna och sprang strandpromenaden fram till bageriet och köpte färskt bröd. När jag sömnigt klev upp stog hon där nyduschad och det fanns nybryggt kaffe och färska frallor. Gud, va jag kommer sakna dej, kära syster.

Inga kommentarer: