tisdag 19 augusti 2008

Japp..

Till helgen tänker jag göra såhär!!

Jobbar ha jag gjort idag..det går fort att komma in i det må jag säga. Full gas med en gång!! Andas lite mellan varven och fram med middag, sen spårar vi lite. Indy gick fint i sitt spår. Kul!! När vi var i Tyskland och tränade med hundarna, körde vi förbi majsfält när vi skulle till våra spårmarker. Andra morgonen pekade Ulli på dessa och sa att här skulle jag spåra idag. Men hallå..så dåligt går det inte. Han tyckte vi behövde en ränna att gå i för att hitta rätt!! Djupt orättvist,,men han skojade nog..hoppas jag.

Hanna pratar om Tysklandsresan ofta och visst har man roliga minnen. Om inte annat kan man roa sina jobbarkompisar med alla fadäser som inträffade.
Bella fick träna lite på apportering idag. Har backat tillbaka och har börjat med klickerträning på henne. Det gillar hon. Mycket uppmuntran för hon vill vara duktig. Det tar lite tid men sen brukar det sitta som smäck. Få se hur det blir men värt ett försök.
Imorgon kör vi repetition inför uppvisningen på Slätten. Hoppas alla kan komma.

3 kommentarer:

Anonym sa...

LÅter bra att backa bandet,kan var nödvändigt ibland.Någon ränna behöver du nog inte.Han spårar ju fint Indy.Ja Ullie du,det är en kul prick.Lottie

Eva sa...

Vilken härlig bild. Mer bärsa åt folket.!

Eva sa...

Hallå eller!!! Ja missade när du ringde igår sen glömde ja bort att ringa upp och nu jobbar du ju.. Jo ja vill gärna få ett skott av blomman men problemet är att ja vete fan va ja ska göra me de hahaha.. Kram