tisdag 16 september 2008

Jag drunknar i VED!!

En bautahög med ved ska bäras in och det gör den inte av sig självt, synd! Har staplat i flera timmar och i vedboden börjar det synas men inte på vedhögen, också synd.
En massa läskiga kryp tittar upp också, och jag är livrädd att det ska komma fram små möss.
När Hanna var lite stod jag på samma vedbacke och staplade då med fast då var det vår. Åh, det var härligt. Riktigt rogivande kan det vara också. Solen sken och det blev riktigt varmt. Lilla Hanna skickades till förrådet för att hämta mig en "paus-öl"
Strax kom hon skuttande tillbaka med öl under var arm.
-Mamma, jag tog en till mej med!
Ved kommer att behövas för vi planerar att bygga en vedeldad bastu. Peter och Lottie har en sådan och det är såå skönt och rogivande.
Annars blir det till vedspisen iköket, det är härligt att tända i den när det är kallt på vintern.

3 kommentarer:

Beathabloggen sa...

Abslout skall ni ha en vedeldad bastu.Det är bara att be Pg att sätta igång.an är ju effektiv som sjutton.lottie

Cia sa...

Jasså..
(helst)Inga mer projekt förrän glasverandan är klar, men det är klart..den skulle vara fin o ha klar till vinter.

Eva sa...

I LOOOVE WOOD...!!! de kan man lita på..