tisdag 30 september 2008

Älgar i mängd och parti.


Vi missade skolbussen idag...igen. Gasen i botten till Fagerhult. Hoppsan, 6 älgar kommer springande eller var det 7? 2 kor med 4 kalvar och jag tror att det var en 7:e med små horn. Knasigt att se så många på en gång. Indy kostade på sig att vara kaxig och skällde lite på dom. Snart börjar älgjakten och alla förvirrade älgar kommer härs och tvärs. (Ta det lungt i trafiken.) Vi har haft älg som sprungit i panik rätt över gårdsplanen, lite chockerande. Vill ni se något mysigt gå in på http://www.youtube.com/watch?v=yNy9jTeolUk

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det har du rätt i .Bra att bli påmind om detta.Lottie

Anonym sa...

Ni få akta er där ni bor. Här har jag inte sett någon älg på flera år.Men dom är väl i skogen och lura nu, oroliga vad som komma skall
Kram Pia

Matilda Edblom sa...

Jag vet förra jakten då jag var ute och red.. då höll jag på att krocka men en som kom i full fart:S