söndag 14 september 2008

Nu är det klart..nästan..

Vårat nyfixade sovrum

Jag är faktiskt nöjd.

Pg fick vara med på kort, trixade med kameran och fick denna färgkombinationen

Hanna gjorde denna fin tavlan, passarbra i vårat sovrum.

Oj, vilken tid det har tagit med att fixa till sovrummet. Men nu börjar det bli färdigt och jag känner mig nöjd. Det blev som jag ville ha det. Det återstår ett litet projekt som heter lister och ett litet till som heter tidningsskåp. Hör och häpna hittade jag ett perfekt när jag var uppe på höskullen och skulle slänga ner hö. Rakt fram stod ett överskåp till köket och bara drällde. Tusan vilken tur, tänkte jag. Få be om assistans att ta ner det. Det blir ju bra med det skåpet , ett drapperi ska jag ha till så det ska inte synas..allt för det etiska ögat. Men PG kan inte fatta varför jag ska ha det fula skåpet i sovrummet, så nu får han helt enkelt åka och köpa ett i stället. Mina tidningar sparar jag på och vill inte slänga...nej nej.
Snart ska jag iväg och träna hundarna. Lydnaden går bättre och bättre. Fick lite tips av Lottie igår. Jag vill ha mer kontakt, en balansgång när jag inte kan dra upp Indy för mycket, då blir det gnälligt istället. Ronderingarna kommer bättre och bättre men det är ändå en bit kvar. Vilken härlig höstdag, ut och njuuut!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud vad fint det blev.Du är ju bara så himla duktig.lottie

Cia sa...

Tack för det , det var snällt sagt. Ja är faktiskt nöjd.

Eva sa...

De blev ju kanon fint du har verkligen känsla för inredning.! Och vilken härlig tavla Hanna hade målat och rama in en sån är ju de vackraste..