lördag 6 september 2008

Ordning och reda ja..

Härlig sommarbil på Petter när vi är på Hornsjön.

..man ska ju inte kasta sten i glashus. Klagade på PG att han hade dålig ordning på sina grejer för ett par inlägg sedan.
Själv ansåg jag att ha godare ordning vilket jag för all del tycker än idag. Men ibland spelar man sig själv ett spratt. Höll på att tvätta en påse med köttbullar i tvättmaskinen häromdagen. Får skylla på att jag vill göra allting och är tidsoptimist. Skulle iväg och träna hundarna (vad annars) Fann att tvätthögen behövde komma ner till tvättstugan så den fick åka med, shit..där ligger skräp-påsen..det går nog ta med den också. Oj, köttbullarna till hundarna..där! Plånkan..ifall jag måste tanka med..
Småsprang zick-zack mellan avstjälpningsplatser så jag fort kunde komma iväg. In med skiten i tvättmaskinen och på med den.
-Hej då..alla, nu åker jag !! Men ..var är köttbullarna? Ut ur bilen och memorerar..nehej!! Hoppas dom inte är i tvättmaskinen..springer snabbt tillbaka och rycker i dörren, vilket inte uppskattades av den som tydligen låst in sej för att få vara ifred en liten stund.
-Vad vill du? Hör jag inifrån.

-Alltså du..ligger det köttbullar där inne någonstans.
-Nej!!
-OK. Tusan också.
Efter mycket om och men hittade jag dom iallafall..i fickan på tröjan.. snacka om att vara uppstirrad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är rolig du Cia och precis lika snurrig som jag.kram