lördag 20 juni 2009

Trevlig midsommar hade vi.

Men jädrans va knott det var. Vi var hos Gurra och hade fest på logen, riktigt gammeldags med god mat och dricka. Kul att snacka med folk man inte träffar så ofta, en del var det faktiskt exakt två år sedan sist!
Idag var det tänkt att vi skulle åkt till Drottningtorp men vädret är ju så kasst så vi hoppade över det. Istället röjde jag i förrådet, 17 va grejer det finns där. Mer eller mindre va man egentligen behöver.
Madrasser till sängarna i husvagnen släpade jag fram och tänkte packa ner i lådan under själva sitsen i husvagnen. Man bör vara elitgymnast när man håller på och vrider och bänder i allt. Kände att jag började bli både varm och irriterad tills jag fick upp det förbaskade locket till lådan.
När jag tittar ner i lådan innan jag fjölar ner madrassen...Vad ser jag då??
Ni tror inte era öron...Kattfan!!
Hur är det möjligt?Släpper madrassen ifrån mej och kikar ner..Nej..Ingen katt. Det var då själva. Hämtade en ficklampa och lös ner. Jodå, där satt katten Russin och flimmrade med ögonen tillbaka. Hur har hon kommit ner där? Är det HÅL i den förbannade husvagnen eller?
Nej, mysteriet löste sig när jag såg hur hon spillevinkade sej emellan några skivor och kom fram under bordet. Phu! Dom spelar en verkligen spratt dom där. Vilket lock jag lyfte på nog fanns det eller kom det en katt alldeles strax. Nu är dom ute iallafall.
Lite träning med hundarna idag, vi körde lydnad och ett skyddspass. Jättekul! Macho har fått specialträning och han har lyft sej ett snäpp. Indy tränar bevakning, med rätta knycken i linan.
I lydnaden tränas position för min del och Lottie körde Macho och Bessie också, det ser jättefint ut. Det är bra att vi står och kommenterar varandra, för man ser ju inte alltid själv hur det ser ut. Rekommenderas verkligen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja säger bara dina katter alltså.De har fått fnatt.Lottie

Anonym sa...

Du dina katter är juu bara för tokiga!

Kram Kicki