fredag 5 mars 2010

Fokus på helgen..Fullfart!

Kolla Indys svansföring..han äger hela åkern!
Idag har Caroline, Lottie och deras praktikanter och jag tränat på Habo BK, skönt att solen värmde litegrann...mmmmm. Just nu ligger mitt fokus på apportering och hopp över hinder..lite nytt behövs läras in.
Tillbaks till Lottie och Peter, vi fikade och tittade på Hellas tikvalpar...man fattar inte hur söta och goa dom är..hjälp!! Alla spatserade omkring på golvet och undersökte om det fanns ät och lekbart..Naturligtvis hamnade dom i famnen emellanåt för en gos och snooooosning, vilket inte var uppskattat av alla valpar. Ner ville dom och busa runt..
Underhållning på hög nivå är det att se dom små liven.. (Har jag blivit valpsjuk?)
Fixat huset på fötter, gött inför helgen. Imorgon skulle visst PG ta med snöskotern upp till EvaPevas pappas sommarstuga för att se om taket rasat in..vi håller tummarna naturligtvis att det är intakt.
Skyddsträning tror jag att det blir också i helgen, det behövs och vi är tacksamma att (OS är slut) och att Peter har kurerat sin OS-rygg!! Ischias är inte roligt.. Denna vinter vet jag inte hur många som dratt på näsa och baken i det hala..Senast igår ramlade Lottie framlänges när skorna hakade i varandra på något oförklarligt sätt..ja ja!! Själv har jag gjort en säl-glidning..
Som ett vårtecken kan jag meddela att en av mina pelargoner har en blomma.. Jippi!

Inga kommentarer: