torsdag 11 mars 2010

Mitt nya jobb..

Bild på våran gamla hund Azca från Turbaz

Oj, vad jag är trött ikväll!! Var på möte i förmiddags på mitt nya jobb, det ska bli superkul att börja.
Nästa vecka installerar jag mej på Hagabodaskolan i Habo på kontoret. Mina arbetsuppgifter kommer sannerligenatt vara många och varierande. Lite bibliotikarie, inhämta och arkivera gamla betyg, personaladministration, elevadministration, samordna sommarfritids med barnantal och personal, lägga upp och föra in personalschema åt lönekontoret (gå kurs först) samt uppdatera och bygga upp nya hemsidor.. Kikade in på mitt nya rum som nog behöver städas upp något..Ett berg av pärmar och papper..oj oj!! Stackars den människan som ska fixa ihop det på den stunden.

Läste en notis i GT ikväll hämtat från artikeln om Stieg Larssons sambo, som var tankvärt.. Detta var inte vänt mot henne utan mot andra...kan inte låta bli att delge det..
"Om man inte kan göra sig ett namn på egna meriter kan man göra sig ett namn på att racka ner på dom som har meriter. Det är helt destruktivt säger Eva Gabrielsson.

Ja, det var sannerligen sant. Nu är det inte min mening att rikta detta mot något särskilt utan formuleringen tror jag många kan ta till sej av..

Nu en ny dag imorgon, tror en god natts sömn gör mig pigg igen. Elisabeth och Bibban väntas in på eftermiddagen och sen vidare mot träning i ridhuset..
På lördagkväll tänkte jag att vi skulle öppna bubbelvinet..känn ingen press bara Elisabeth och Bibban..ha ha!!
Ps! Vi har börjat värma husvagnen, men ta med er dom raggigaste hundarna ni har..ett tips!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så sant så sant!
Nytt jobb och ny energi så kommer det att bli.Det tror jag blir kul att sätta tänderna i något nytt.Här sitter jag uppe i ottan som vanligt.Vi syns senare.LOttie

Cia sa...

Japp, det gör vi..

Anonym sa...

Ingen press...vi har grav öl med oss...ifall det behövs!!Vi åker ju hem med våra älskade hundar hur det går..så är dom ju bäst för oss,som tur är.

KUL FÖR DIG,med ett nytt jobb!Det kommer att gå kanon , det positiva o uppmuntrande sätt som du besitter..mot allt o alla ,en gåva som inte alla har fått.

Vi syns snart

Elisabeth o Bibban

Cia sa...

Tack för dom fina orden..Kör nu försiktigt så ni kommer fram helskinnade. Ring gärna efter vägen så jag har lite knas på tiden. Ni vill väl ha lite fika innan vi sticker igen??
Var inne och kollade husvagen..Nu är det bikinisäsong därinne..Phu!

Anonym sa...

Vi ringer...tack gärna lite fika,sitter aldrig fel.

Men du ...vi är två mogna kvinnor..så det behöver inte vara bikinivarmt,Vi är heta själva.det har med ålder att göra..så ingen missförstår hettan.haha..


Nu kör vi snart

Elisabeth o Bibban

Cia sa...

Ha ha!! Ni är galna ni!!

Jeanette sa...

Kan inte annat än instämma, det finns folk som bara har den vägen in i ett sammanhang... Att kapa andra när man själv inte har sått många frön själv... Tråkigt med sådana människor, de tar energi!

Härligt med nya tag! Lycka till vännen! :-) Du kommer vara bäst!

Kram