torsdag 25 mars 2010

Min kloka pappa..
Full fart på jobbet och superkul är det, tycker om att vara effektiv och ha koll på läget. Min tid fördelar jag lite som jag vill på allehanda grejer. På morgonen var jag iväg och hjälpte till med att fixa till en hemsida och resten tillbringade jag i ett arkiv..my gooood va papper. Vissa skulle strimlas en del slängas och en del sparas. Frågan var vilket av dom som skulle göra vad!!
Kollade med skolverket men dom verkade fatta mindre än jag..
Någon ringde och ville ha sitt gamla betyg..Jaha..från vilket år det var visste hon inte och inte i vilka ämnen hon läst heller ..smidigt?? Det slutade med att hon ringt fel kommun..efter att vi letat ett antal timmar kom vi på att det måste vara på det viset.
Hittade Petters gamla nationella prov...ha ha!! Gud va man kan hitta grejer..
Håller tummarna för Petter imorgon, han ska besiktiga sin epatraktor han byggt.. Nu står den på bilkärran för vidare transport till Jönköping, den kanske inte går så långt, vad vet jag. Min pappa var en klok gubbe även på den tiden jag var ung (även fast vi sällan tyckte lika..? ) Han frågade varje gång jag åkte hemifrån om jag hade busspengar med mej, utifall att den gamla skrotbilen skulle stanna.
Varje gång gnisslade jag tänder..Nu kan jag förstå honom lite bättre..

Inga kommentarer: