måndag 8 mars 2010

Varför krångla till det??
Det här med att träna hund ska vara roligt..Jag tycker att det är fantastiskt roligt .. Tacksam är jag över att ha mina fina träningskamrater som bryr sej och att jag kan hjälpa någon i min tur.
Motpolen till detta är där det ska klankas ner på vad andra gör och tycker.. Präktighet och jag vet bäst-mentaliten är ju bara så B.. En del går kurser och sen vet dom precis..världsmästare på ett kick...Uhh!! Gnäller på att "Det har minsann ingen talat om för mej innan" Nehe..Egenansvar?!
Ingen är bättre än någon annan..fram för lite avspändhet, ödmjukhet och att det ska finnas skratt och glädje i hundträningen.. också!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivet ibland är de så man spyr!!! Ja är så glad och tacksam för att ja har er och all hjälp ja får. Snygg pink ställning! Eva

Anonym sa...

Vad fint du skriver Cia..därför kommer vi på fredag o tränar.Vi tar med oss ett glatt humör o en glada hundar...hoppas det räcker!!!

Vi som ska bo i husvagnen....vet bäst...eller

Elisabeth o Bibban

Cia sa...

Hi hi!! Alla vet bäst ja!! Eller JAG möjligtvis, ni ska bo i min husvagn..Vill ni ha varmt i den eller?? Nåja, vi smider planer inför helgen..Välkomna ska ni vara. PG hälsar att ni behöver inte krypa genom fönstret in i husvagnen längre, det är skottat!!
Tack Eva för idag, du gjorde ett bra pass idag..

Jeanette sa...

Helt rätt!

Okunskap är alla värsta fiende! Det har vi alla fått erfara men det är skönt att det finns hopp om alla, även den värsta kan ändra sig och bli ödmjuk inför kunskapen.

Det är att skjuta sig själv i foten och det är till min belåtenhet som jag konstaterar att det goda vinner i längden.

DET gör mig glad, kanske kommer det en dag då skitsnack och världsmästar-mentalitet åker ut genom ytterdörren och aldrig mer kommer igen...

Är så lycklig över mina kamrater och ju längre jag håller på så ansluter sig fler underbara människor till ens hudkrets som oxå är genuint hundintresserade och som bara vill klomma så långt det bara går med sina hundar.

Ta hand om dig vännen och ett jättelycka till med alla hundar och din träning (kommande tävlingar), din träningsiver inspirerar verkligen!

Kram Jeanette