onsdag 24 mars 2010

Så bra det gick..

Så var dom dagarna slut som man gått och sett fram emot så länge.. Vips bara!! En upplevelse är det varje gång vi åker till Tyskland och många nya fina och roliga vänner har vi lärt känna. Många kommer och vill vara med och träna och det är ju roligt.
Första kvällens träning avslutades med samling av roligt folk för att avnjuta ett par öl..i den ljumma kvällen..oj vad vi njöt!!
Pho har kännts fin hela tiden med en liten trötthets-svacka dagen efter vi anlänt. Dagen efter var han istället mer än pigg..han är rolig han.
Kände mej rätt säker på att det skulle gå bra på BH-provet för Pho är väldigt jämn i det han gör..stadig...men han är ju också väldigt ung.
Litet spår hann vi gå och träna lite skydd..vilka fina angrepp och bett han har Phosse Pho. Lydnaden i BH provet gick över förväntan.. När kom tillbaka till domaren frågade han om jag förstod tyska..-Nepp, skakade jag på huvet..tyvärr.
-All very god, skrattade han!! Phu! En del fick minsann påbackning över slarv i lydnaden..det gick inte hem precis!
Efteråt mötte jag Herman Niedergassel, storfräsaren inom schäferavel som också tävlade där den dagen.
-Very very good...that was fantastic with your dog!!
(Yes!! ropade jag inte fast det hade jag nästan kunnat)
Miljöprovet är dom otroligt noga med..inget lämnas åt slumpen.
Vissa delar är som här hemma så klart.. jag har inte gått så många BH prov, det kanske skiljer sig åt här med, vad vet jag. Uppepå det miljöprov med joggare, cyklister och bil, uppbundna hundar med passage tillkom sick-sack mellan alla hundarna när dom satt tätt ihop..sen fram och runt en bil som tutade ..halt jämte chauffören..stanna och prata och hälsa medan hunden satt fot jämte. Sen in i en grupp med folk som stod tätt, tätt ihop med bara en liten lucka som vi skulle gå igenom, sen tillbaka in igen, sitt och ligg i folkgruppen. Inga problem med Pho, han är med på allt. Roligt att det gick så bra för oss alla, verkligen!! Tänk..jag längtar redan tillbaka!!
Tack snälla rara Petra Ullie och Marc som tar emot oss i erat hem och hjälper oss så mycket med allt!! Snart ses vi igen!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stolt över dig som alltid på alla vis!Kram Lottie

Cia sa...

Tack Lottie, du är en klippa!!! Snart får vi ha filmvisning med "Rumpshakers från Ballarp".. Hi hi!!
Kram

Anonym sa...

Ett jättegrattis till så fint resultat och njut av alla komplimanger, det är sånt som får en att vilja komma ännu längre eller hur!? :)

Lycka till med allt!

Kram Jeanette