onsdag 16 mars 2011

Lugn och skön promenad?? Mmm, visst!!


Vi skulle i allafall gå en promenad men hundarna i Habo, jag, Lottie, Hanna och Millan. Peter har min hundbur så jag häktade på hundkärran så vi skulle få med oss några kräk. Ner till Lottie för att plocka upp resten.
Den blev full... kärran alltså, och sista hunden fick åka bak i skåpet, det blev Macho. Alla som känner Macho vet att han är väääldigt social och glad i folk. Nu blev han sååå himla glad att han ville visa hur mycket han älskar alla i bilen. När flickorna försöker stoppa honom att ta sej fram blir det ett pusskalas utan dess like och när dom skrattar som värst stannar jag bilen så vi kan hjälpa till och vips...sitter vi tre i framsätet. Macho visade sin uppskattning över att få åka på första parkett, att jag fick en ordentlig tvätt i ansiktet innan det gick att hejda.
Nehe, nu blev Lottie bestämd och så fick han åka bak igen och nu så la han sej efter en tillsägelse som skulle få vilket befäl som helst avundsjuk.
Jo väl framme på ICA parkeringen skulle vi få på koppel och nu var alla hundarna taggande och skulle ut, så vi hördes..kan jag säga, det var ett ylande och skällande. Himmel och pannkaka! Innan vi hann iväg så hann jag slarva bort bil-nyckel också, den hittade vi inte!! Vi hade delat upp så Hanna och Millan gick före med varsin hund och jag och Lottie gick en bit efter med Bessie och Indy. Detta med dofter är ju sååå himla intressant.. Bessie gick rätt i i stolpen bara..Pang i huven och vidare!
Hanna och Millan upptäckte en konstig typ vid en lekpark som blev rädd för Macho och gömde sej i en lekstuga. En tant stog i fönstret och ringde i en telefon och såg jätterädd ut, fick vi oss berättat lite senare. Ja, vad var det för något?
När vi kom tillbaka efter enstund hittade Hanna nyckeln under hundkärran och allt var frid och fröjd. Bara hem och mysa!

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Inte riktigt som mina promenader brukar se ut ;-)

Cia sa...

Kan tro det Jeanette.. Vet inte hur det blev igår faktiskt! Ha ha!!

Anonym sa...

ja herregud vad vimsigt.lottie