torsdag 3 mars 2011

I morgon lyser solen..

..hoppas jag. Annars kanske någon ringer och sjunger "Who´s that girl" om inte annat!! Ha ha!! (Internskämt!)
Skjutsade in Petter till Habo när grabbsen skulle åka skrillor och jag tänkte träna Indy på planen men den var ju upptagen av fotbollshulliganer..tusan också. Jag knallade på en timme inne i Habo istället och tränade "Stanna" och "Sitt" och "Här"..Funkade bra.
Pipandet Indy har, har lugnat ner sig betydligt. Men det är lätt att få tillbaka så det är balansgång. Jag siktar på att det får ta tid helt enkelt, inget annat att göra.
Nu önskar jag att det blir varmt och vår.. Jag vill ha energin och det finns så mycket att göra men det måste bli varmare först. Trädgården behöver en genomgång. Det skulle räcka till många avsnitt i något trädgårdsprogram kan jag lova! Nu har ju dessutom hjullastaren rullat över gräsmattan ett antal gånger och även om det varit fruset så liknar det en slänt där nu.. Men det är väl till att fixa fram lite jord och häva i. Tur att vi har en sån där jordsorterare eller vad det heter.. nu kom jag inte på det vad det heter.. åhhh! Sorteringsverk heter det! Jag bör lära mig köra grävmaskin också fast jag tycker att det är lite läskigt, jag får ingen logik i det hela, synd! Vad jag verkligen vill, fast det hinner jag nog inte i år heller, det är att bygga orangeriet. Har köpt gamla fönster för ett antal år sedan som ska kittas om, ja bara det lär ta ett tag. Så nu har jag inte tid med att det är kallt mer..

Inga kommentarer: