onsdag 20 juni 2012

Dålig planering!!


Ja igår hade jag verkligen inte tänkt klart när jag planerade min dag!! Det började bra med att storhandla i Mullsjö, där sprack mitt schema direkt när jag pratade bort en stund med tre grabbar varav den ena skulle starta en dragsektor i Mullsjö (hund-drag alltså!) Den andra var hundansvarig på Securitas så där försvann massor med tid såklart.. Väl hemma stod tjejerna redo att knata iväg till ridhuset och jag hade lovat att hjälpa dom lite.. Hmmm!!  Så jag tänkte att.. Faan jag börjar med maten här o jagar in lite tid medan dom går till ridhuset! Jodå, biffar på två kilo gjorde jag och skalade potatis samtidigt gjorde iordning degen för jäsning.. Slängde mig i bilen drog ner till ridhuset och höll en hopplektion medan det jäste och biffarna var i ugnen.. hem igen då hade degen vällt över kanterna. Skit i det! Baka ut bullarna och steker mer biffar och gör en go sås och lagom tills alla kommer hem var det klart!! Tjohoooo!!! Där satt den!!
Sen blev jag så trött så jag somnade en halvtimme :))
Sen for vi iväg och hämtade en lastbil i Taberg o tillbaka hem o efter det lite kaffe med Challe så städade jag ur lusthuset på all spindelnät och löv och bös..
Ja sen satt det fint med en dusch och jag somnade som en gris..
Nu är det en ny dag och toppenväder..  I kväll är det träning för Johan!! Tjohooo!!

Inga kommentarer: