onsdag 13 juni 2012

Ha ha äntligen..

Stallkatten..

Nu har jag målat klart ladugården.. Yihaaa! Nu är det bara PG:s vindskiva kvar som är väääldigt svår att nå. Högt upp och dessutom en hundgård med sockel runt gör att det blir svårt att komma intill, men det får bli att stå i skopan på hjullastaren eller att använda kranen på lastbilen och balansera på nåt sätt.. bara inte jag behöver göra det så :)
Nu har jag skurat altanen med nåt algmedel som skulle vara så fantastiskt bra men det var skit!! Arg som en geting var jag och knott till förbannelse.. Jag ger mej faaan på att det där algmedlet är rena hälsokosten för det hände knappt ett dugg!! Ja nu struntar jag i det och får väl olja in altanen ändå..
I måndags var vi på träning för Johan igen o det är sååå himla bra!! Nu är vi inne på lite finlir både jag o Pernilla.. Satans kul!! I slutet på mitt pass visade Johan lite hur han menade och oj oj.. Han lyfta Indy ett par snäpp till.. Han var hur taggad som helst och det var så kul att se när han jobbade. Jag är för seg i mitt kroppsspråk och jämför man med Johan så står jag mer eller mindre still! På vägen hem gick vi igenom allt och skrev ner så vi ska komma ihåg vad vi ska fokusera på för det är massor att komma ihåg!! My good! Vi är verkligen så nördiga :)
Ja massor med energi får man att träna och det är så kul!! Nu kommer dom få vila lite från träningen några dagar och smälta lite, det gör dom gott. Indy har aldrig varit så trött nån gång efter ett pass men han ger sig inte..
Jaha, nu så är det snart studenten för Petter, det mesta måste fixas i morgon. Han ska börja köra lastbil hos PG och i morgon ska han börja med sitt släpkort också. Lika bra när ändå ångan är uppe att köra på!! Tänk att snart har jag semester.. Jag vill ha massor med sol och bad.. Mm.
Funderar på att boka hotell i Vaxholm nåra dagar, det ser så fint ut. Båtluffa mellan öarna med lite go mat och nåra öl i en korg skulle jag kunna tänka mej.. Faktiskt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Göttans att du är klar med målningen av ladugården, inte dåligt jobbat! Har hört att det ska vara bra att såpa in altangolvet....vet ej om det stämmer, men vi tänker pröva hemma när bygget är klart... Gratta Petter från oss! o ja Nördar är vi verkligen när vi sätter den sidan till, hi hi tur ingen hör oss i bilen påvägen hem från Johan träningen, undra vilken bokstavskombination vi skulle få då ?!? Hoppas vi hinner köra lite hund snart igen pinglan, o du... det låter underbart gott- ta några hotell nätter i njut av skärgården, de är du värd!
Pernilla