lördag 30 juni 2012

Klantskalle!!

Lilla Freja-Plopp

I går var vi iväg och tränade hos Johan igen. Åh så kul det är!! Men att han står ut!! Jag klantade mig hela tiden och kände migotroligt korkad! Pernilla filmade när jag körde och jag har inte tittat på filmen än.. inte läge för det..
Hundarna gick jättebra och missarna som blev beror ju helt och hållet på oss själva.. Några goa skratt blev det i bilen hem, ja jisses..
Ändå fast Johan går igenom momenten så noga innan så glömmer jag både det ena och andra.. hastiget..klicker..ögonkontakten..kroppspråket (och akta mina fingrar, det är inte kanin-hoppning vi håller på med, som Johan sa!) :))
Så B kände jag mig! Ingen ide att gå och hänga sig för det utan nya tag gäller redan i morgon. Vet inte vem som var mest trött när vi tränat klart, Pernilla, Zuma, Indy eller jag.. ha ha!! Nu är det vila för hundarna idag och jag håller på att sortera träningen i huvet! Hundarna har vi att skall ur sig när det blir krav och mycket koncentration när vi kör och nu undrar jag om inte vi förare behöver samma sak:)) Kanske inte skalla då kanske eller ja.. slå skallen i biltaket kanske så man släpper lite spänning och rensar hjärnan.. Ska ta upp det:))
Idag har jag inhandlat ny klicker som hörs ordentligt.. det andra missfostret till klicker knäppte till liiiite och det ska vara ordetnligt..Ja nu har jag gjort en sak tätt i alla fall.
En helgkurs blir det nog till hösten också, det skulle vara attans kul.
Nu har jag sölat hela dagen med en massa annat dravel så nu blir det uppställning på saxliften och en hink med färg..

Inga kommentarer: