måndag 5 augusti 2013

Del 2 och fortsättning av hur man kan hitta en positiv strimma..

I dag var det den stora dagen då TV skulle göra ett återintåg på Hagadal.. Japp, det var ju måndag och modemfixardagen. Både TV, telefon och internet går via telefonjacket som sagt upp sej vid senaste åsk-mullret..
Reparatören skulle komma och lösa de stora världsliga problemet som att TV:n inte funkade. Internet orkade inte heller med mina krav att vara inloggand på banken så länge som 4 minuter! Morr!!

Så jag ringde min trogna telefonkompis Telia för att kolla vilken tid reparatören skulle dyka upp, så vi inte skulle missa den händelsen när vi skulle till stan..
-Eh..Jaha..  Jag måste prata med min kollega om detta, svarade pajasen på telia..
Jag återkommer..
Anar ugglor i mossen direkt..

Sen har han mage att skicka ett SMS!!! Att teknikerna har häcken fulla med jobb så dom hinner faan inte komma till dej!! Var glad om dom kommer innan onsdag kl 13!!!
Kanske det inte stod såååå direkt, men det var så jag kände att det stod!!
Oj, det var inte läge att ringa tillbaka direkt kände jag. Raggen behövde lägga sig först.

Nu är jag ju inte den som är den heller, utan att även jag fattar att man hinner inte hur mycket som helst på en dag.. Är det kris så är det.. Ja..

Men varför kollade dom inte upp att allt var OK när dom ändå höll på i fredags? Då var dom tydligen i en station och ficklade.. Gjorde en mätning och drog..

Så helt enkelt när alla popcorn landat i hjärnan ringde jag och frågade hur dom bara kan förlänga tiden sådär..
-Arbets-topp..

Skitsamma, orkar inte hålla på.. Så vi köpte oss en glass och då minsann ringer telefonen igen.
En riktig reparatör står hemma hos oss och undrar var vi är!
-Rör dej inte ur fläcken!!! Jag kommer om 5 minuter!!
Gamla jumpyn blev som värsta gocart-bilen..
10 minuter senare får modemet sin dom.. DÖD!! Ja gud vilken överaskning!!
Den diagnosen har jag redan ställt, men nu fick telia det skriftligt så vi får hämta ut ett nytt..
Det är positivt!!




Inga kommentarer: