onsdag 14 augusti 2013

Ett bra tillkämpande.. det var positivt ändå!

Lydnadsträningen i går hos Johan vart riktigt bra.. Ganska nöjd ändå. Johan blir lite galen på mej ibland förstås.
-Detta har jag tjatat om!!
-Jag vet!!
Så korkad är jag inte att jag säger emot i allafall...

Det är inte kul när det blir error på träningarna precis men det händer titt som tätt :)
Indy låg i fin drift igår, kändes bra.. Men jag vill ha mer :)
Dumt nog så fick jag in halva handen o hans mun samtidigt som han klippte kongen vi lekte med..
Det märkte bara jag, tyvärr inte Indy!
Fast det händer ju det också titt som tätt, fast bara fingrarna då..
Om man nu ska hitta något positivt i det så är det ju att han hade ett väldigt fint tillkämpande fast min hand var kvar i munnen :)
Det känns även idag!

I kväll har vi provat diverse sadlar igen och tur att vi har Emelie som är suverän på detta. Den sadeln jag tyckte låg bäst på Helmer ansåg hon också var bra.. Så nu börjar det närma sig iallafall vad vi ska köpa för något .. Pust!

I morgon börjar skolorna igen och jag drar igång med jobb på allvar. Vilken fantastisk sommar det varit!!

Vi börjar första arbetsveckan med en AW på fredag Pernilla Eva och jag.. Nu sitter jag här och funderar på om jag har nått annat än (slemmiga) hundkläder.. Det är inte säkert alltså!!

Nu hoppas jag på att Mollan piggnar till också, lilla Stumpan..

Inga kommentarer: