söndag 11 augusti 2013

Inte så tokigt alls..

Började dagen med att gasa in till stan för och fixa med sadlar till Helmer igen . Nu har vi ett par till hemma för provning, usch jag börjar tröttna!! Hoppas vi hittar en snart som passar både Hanna och Helmer..

Sen har jag grävt 2 st gropar som vi ska ha till en " bindbom", en sån där som är gjord av stolpar man kan binda upp hästarna när dom står ute.. Fattas bara stolpar :) PG fixar det såklart..

Det har ju regnat som tusan med så idag blev det bullbak.. Passar sketabra för i morgon drar jag Hanna och Maria till metropolen Ullared och shoppar, jisses det är ju inte min grej precis.. Lite nya skolkläder till tjejerna behövs ju ändå.

I kväll har jag tränat apportering med Indy.. det går väldigt fort ut och greppar och supersnabbt in.. men hanteringen är lite lös och något snett framför.. suck! Annars finns en energi och det är så härligt!!

Avslutningsvis blev det en långrunda på Hökensås med alla hundarna, lilla Randi knatar på med sina korta ben och det är väldigt duktigt gjort av honom. Inte vill han bli buren heller.. Väl framme vid bilen igen blev ögonlocken väldigt tunga :)

Nu blir det att hoppa in i duschen och försöka lägga mig någorlunda vetigt .. Hopp och hej!!


Inga kommentarer: