söndag 18 augusti 2013

Oväntad seger..



Första gången jag saknade tv var igår kväll, jag var rätt sleten.. å sa hade vi ju ingen bara för jag var så tjurig på telia!!

Först att dom inte kommer när dom sagt dom ska komma.. förlänger tiden för tekniker att komma då de har arbetstopp.. När tekniker kommer säger han att det är bara att hämta ut nytt.. ringer och beställer, inga problem.. hälften av grejerna kommer.. ringer och påpekar leveransmiss..
Ehh, nej nej! Modemet hyr ni så det eräter vi, men boxen till tv är er egna så den får ni pröjsa i och med att det var åsknedslag.. meeeen ni har ju 24 månaders garanti på den så vad synd att det var åskan som orsakde att den gick sönder!
-Hej då!

Så nu efter att ha grunnat på hur vi ska göra, ska vi byta till annan leverantör och bla bla bla.. så for vi in till Teliabutiken på A6 för att se om dom hade en sån där manick alls och vi var inte all alone där i butiken heller..
Så för att ha nått och fördriva tiden med pillade PG på lite Ipads.. Varför han valde denna låten vet jag inte men det kändes onödigt just där och då.. Vi kunde lika gärna kommit in med plakat och gummistövlar fulla med koskit på VI ÄR BONNIGA OCH KOMMER FRÅN GUSTAV ADOLF!!





Långt om länge var det vår tur. Supertrevlig expedit och vi förklarade vårt dilemma och var beredda på att pröjsa 1800 spänn på en ny box..
Jag fixar en till er, vi har en hemma.
Faan vilken jäkla röta!
- Vad kostar den då?
- 1800.- men det vill ni vill helst inte betala va?
-Ehh, nee!
- Jag fixar det, ni får den av oss på Telia!
-Tack det var inte dåligt.. Tack tack!! Vi plockade upp hakorna från golvet och drog som tre avlöningar från butiken.

Nu kan man ju tycka att allt ska vara frid och fröjd. Det som ändå retar mej är att man ska få olika besked på samma sak!! Träffar man inte rätt person kostar det betydligt mycket mer..
Det är inte OK!
Men jag fick den där jäkla boxen till slut!! Yepp!!





Inga kommentarer: