onsdag 7 augusti 2013

Han tog slut.. helt och hållet..

Som jag längtat efter denna kvällen.. och laddat! Spår för bästa Johan var det.. Kom i tid gjorde jag och på rätt plats o allt,, Vad kunde gå fel lixsom?

Upplägget idag var ett låååångt spår.. Ett maratonspår! Vi skulle se hur han orkade och tänja på gränserna lite..  Så med en dunk spårpulver.. en kasse näring.. traskade jag ut spåret.. Kom tillbaka genomsvett. Det var verkligen varmt, för jag har min ständiga svarta jacka på mig.. Den måste jag ha.. för den har jag alltid haft!!! Den funkar som en signal!!  Och annars får jag inte med mig all min bröte..
7 stycken som spårade idag, det tar sin tid men oh vad det är kul att följa alla hundar o förare i utvecklingen.. Man lär sig otroligt mycket att gå med o titta och lyssna. Vi började vid 4 och var klara vid 20..

Jag är jättenöjd med Indys spår!! Han har kommit ner bättre i tempo men måste påminnas.. vinklarna kunde varit exaktare men det har vi inte jobbat med på ett tag så det är inte så konstigt. Lägger sig fint på apporterna. Han tycker det är riktigt skönt när apporterna kommer, det blir en stunds vila och återhämtning med belöning..
Sista sträckan var han genomtrött och jag funderade allvarligt på om han skulle orka till slutet!!
Johan bara mös.. Det är träning det!

Fram kom vi till slutburken och en nöjd Indy som arbetat hårt och kände att han lyckats, stärkande för både mig och Indy..

Det är ju bara så roligt med spår!!

Inga kommentarer: