söndag 4 augusti 2013

Det finns något positivt i det hela.. om man funderar lite ..

Åskan hördes på håll i onsdag.. Det räckte! Modemhelvetet pajjade direkt.. Sjukt klena modem!
När ska dom uppfinna modem som klarar av ett litet nätt väderomslag..
Dom flyger ju förh..te till månen!

Ringde såklart till Telia inom 2 röda.. Felanmälan. Finns inget som kan få mej så ur balans som att knappra mej fram genom en telefonröst.. Jäklar!
Till slut fick jag tag i en rar människa.. Jo, nej det funkar ju inte modemet hos er! (I know!)
Fredag kommer teknikerna, han ringer mellan 8-12.
-Ok tack..
Instruerat Hanna att svara i sin telefon OCH ha ljudet på..reperatören fick hennes nummer, vi skulle ju inte vara hemma.. Norrland har gräsligt dålig mottagning, den är nästan obefintligt!

Fredagen kom.. Ingen tekniker hör av sej..
-Fint! Jag tar det.. väste jag till Hanna när hon ringde o meddelade hur det låg till..
Sa jag att det är gräsligt dålig mottagning i norrland på mobiltelefoner? Så inte nog med att jag skulle knappra mej fram igen i den här telefonmaskinen.. det bröt ett antal gånger också.. Även fast vi stod stilla..
Wow! Vilken adrenalinkick..
Nu kan ju inte (den urgulliga) killen hjälpa det heller som svarade till slut.
 -Eh klockan tre står det här i arbetsorden, då ska dom vara hos er..
-Åh vad bra!
Kom faan ingen klockan tre!
Åter igen var det till att starta om proceduren.. (Jabba!)
Kommer fram (lyckliga jag!) och meddelar att ingen varit där ALLS!!
-Jo det står här på ordern att det är klart i stationen nu..
-Ok, men internet, telefon och TV funkar inte..
-Jag gör en felsökning. är alla sladdar i?
-Eh.. dröj lite, jag ska bara ringa o kolla med dom som är hemma. Greppar PG:s telefon och där sitter jag med en telefon i varje hand och får instruktioner av teliagrabben och Hanna i den andra..
Befinnande i Ytterhogdal!
Hade det brutit då hade jag också gjort det.. Ihop alltså!
Han konstaterade att det inte funkade.. Tur! Annars hade jag blivit galen! Eller också hade jag trott Hanna blivit det.
Oj nu skulle visst reparatören få en ny arbetsorder.. som åtgärdas på måndag.
-Ja men tack!
Jag fattar nog hur det hela har gått till.
Reparatören hade nog inte tänkt fixa vårat bekymmer alls i freddags. Då skulle han ringt för att se så vi var hemma ifall inte felet låg i stationen.. Ett litet sms skickade han strax efter 15 och meddelade att felet var åtgärdat. Inte gick det att få tag på han heller..
Men nu är det ju så...
Att PG:s svåger ...  är reparatörens chef.. Ja det var ju lustigt! So lets se whats happens..

Ja vad är det positiva med detta nu då? Jo! Flickorna har spelat igenom alla spel vi har i hela huset.. Hederliga gamla spel som Fia, Uno Diamanten mfl.. Dom har plockat blåbär, bakat, städat hela huset..
Ja den reperatören kanske inte var så dum ändå.. eller att modemen är så klena kanske är bara lite bra. Om det inte händer för ofta vill säga..


Inga kommentarer: