torsdag 2 oktober 2008

En katt fattigare..


Musse Mus

..har vi blivit. Nu finns bara Musse Mus kvar. Skeppskatten Felix är spårlöst borta, det känns lite konstigt. Han fanns här när vi flyttade in , och blev ju våran hustomte liksom.
En annan gång höll vi på att bli av med Musse istället.
Tro det eller ej men han åkte med en bit på biltaket när jag skulle in till Habo.
Superstressad till ett möte sprang jag till bilen samtidigt som PG skulle säga något så det blev väl si och så med kollen kan jag säga. I och för sig brukar jag inte titta efter om det sitter katter på biltaket, men ändå..
När jag hade kört en bit saktade jag ner farten för att svänga ut på en annan väg..då kommer det små tassar och går nedför min ruta. Kan säga att jag blev mycket förvånad och tvärstannde. Musse stod på motorhuven och títtade på mej. (Lite vindrufsig var han allt, han är ju en skogskatt)
Efter en liten ful ramsa (jag kan utantill) fick jag tag i katten, tittade på klockan och bestämmde mig för att han fick minsann följa med i bilen. Hem igen och lämna kattfan hann jag inte.
Mycket nöjd med det beslutet blev Musse för han ringlade ihop sig och somnad gott trots allt!!

Inga kommentarer: