lördag 21 februari 2009

Det här med att kasta..



..apporter och bollar är inte min starka sida det vet jag mycket väl. Idag hände det igen. Jag var hos Peter och lottie och tränade lydnad..allt väl så långt. Indy skulle apportera över A-hindret så jag skulle kasta över apporten. Japp..istället för över..träffade den precis krönet med en smäll. Typiskt!
Lottie skulle kasta bollen till Macho som en belöning i ett snabbt läggande, men bollen ville inte ur fickan så det blev ett "fjös-kast". Såg hur lamt ut som helst. Det hela filmades ju naturligtvis och finns på Lotties blogg. Vill man bli på gott humör kan man titta på det. Det har jag gjort och skrattar gott!
Andra missar med kast, är en gång rätt i skydds-skulet, en annan gång hann Challe ducka (bra reaktionsförmåga!) när en boll ven förbi. Kastar oftast 5 meter upp i luften och landar 4 meter framför mina fötter. Numera backar folk när jag tar fram apporten, smart.
Lottie missade min bil med 2 dm. efter ett kast med apporten, jo jo.
Ingen vill ha med mig i sitt lag när vi ska spela kubb, barnen börjar gråta i förtvivlan när jag sabbar spelet! Får ligga i hårdträning på det.. att träna mej i att kasta menar jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vart tror du det finns sådana kurser då?Kanske kan du gå med på friidrotten på Slätten?Kram