måndag 16 februari 2009

Ja ja..så kan det gå!

Bilden har jag snott av Lottie, men ja...det är jag.
Vi hade bestämt att vi skulle träna hund ídag, jag och Lottie.
-Jag tänkte att du tar på dej skyddsarmen och ställer dej i värnet så tränar jag utkallningar på dej! Säger Lottie.

-Jaha, det kan jag göra.(Sneglar mot huset, vet att Peter är inne..är det här verkligen inget hyss, tro?) Peter som figgar i vanliga fall och sliter mycket med hundarna behöver säkert en paus, intygar jag mej själv. Men man vill ju inte att det ska gå galet heller, det är ju mycket jobb bakom varje hund så det vill man ju inte spoilera!
-Dra på nu..utan f...n, säger Lottie.

-Visst! Försöker se lite farlig ut och smäller med piskan!! Bessie bevakar mej perfekt..och sen utkallning. Lottie får det att se snyggt ut, Bessie sitter vid sidan igen. Bra jobbat! Kör vidare med en rondering och bevakning, kul! Ett bett i armen igen så är Bessie klar.
Indys tur!
Då hör vi Peter..
-Vad skådar mitt norra?
-Ehh, vi kör lite inkallningar och bevakning..gå in nu och stäng dörren! uppmanar Lottie.
Lottie kan se farlig ut ...japp.
Indy bevakar men får sina tjuvbett, satan! Bestämmer att han får stå längre ut och bevaka. Lottie välter värnet över sig en gång och det rasat bakåt en annann, han är stor och tung när han väl får bita!
Lite rondering uppepå det och några bra bevakningar blev det och fina bett.
Summan av det hela blev att vi får ju vara nöjda, inga större fadäser hände utan vi skötte oss skapligt bra.
Ena handen är jag väääldigt öm i och på den andra rök det några naglar, med det gör vi nog om..tror jag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Strålande insats! ;-)

Kramar

Matilda Edblom sa...

måste säga att du ser skräckinjagande ut! övat framför spegeln?

kram

Cia sa...

Nej, jag är född sån, tyvärr.
Kram