lördag 7 februari 2009

Kul!!

Kicki var med..
En riktigt mysig och rolig utekväll som inte blev så sen, det behöver det ju inte bli...men va kul och roligt det var att komma ut lite. Roligt att prata med folk som man inte träffar så ofta.
Vi tog lite bärsa och något att äta på Bishop Arms. Det ska vi göra om!

I natt fick vi ett bryskt uppvaknande. Indy låg här nere och smågruffade lite vid 2-tiden. Hmm! Är det en katt eller nåt, funderade jag. Plötsligt hörde vi en bil köra iväg, det tog 2 sekunder för PG att komma till ytterdörren och ut for Indy som ett vrålande monster. Plötsligt hörde jag att han pratade med någon. Vad är detta?
Aha, det var Petter som kom hem. Dom hade badat träbalja ett gäng grabbar och skulle sovit över hos kompisen..när ena kompisen åkte hem i sin Epa, då hängde Petter på. Skönt att ha alla under samma tak.. det som var kvar av natten. Bra med riktiga vakthundar som markerar när något inte är som det brukar!
En gång för länge sedan höll jag på att ta kål på PG utan att veta om det. Han hade varit ute med sina polare och festat om ordentligt.
Sent på kvällen ser jag i ögonvrån hur det kommer en bil och kör på en gammal skogsväg..hmm!! Konstigt..och den stannar också. Undersöker saken och för säkerhets skull lämnar jag hunden inne så hon inte skulle börja skälla och varna om det var någon typ!! Detta skulle jag minsann ta hand om. Ställde mej bakom ett träd med en rejäl påk, här skulle det klappas i om det var tvunget.
Jag hör hur någon kommer gående över gärdet och samlar ihop mej..
-Hej då....PG, hör jag från bilen.
-Jaha, det var PG som kom ....tur att jag inte hann sätta påken i skallen på´n.
Det kunde ju blivit tokigt, kanske bättre att ha hunden ute nästa gång!

3 kommentarer:

Eva sa...

Hoppas att ni hade en rolig kväll.!

Åkarfrun sa...

Cia, tack för igår...jättetrevligt!!Men vad är det för en bild du satte in,,ser jag verkligen ut sån,,jag som tror att jag inte är äldre än 25....

Cia sa...

Vad har du fått det ifrån , vi var väl ALLA under 25 år...igår kväll iallafall. Imorse plusar jag på 25 till.