lördag 28 augusti 2010

Efter regnet kom hagel..

Lilla kissungen ute en sväng och kollar in nya världen..
Vilken hagelskur!!
Här spikas det förfullt!!
Idag har vi varit riktigt produktiva måste jag med viss tillfredsställelse erkänna. Spikat i massor på bastun så det börjar arta sej. Fönstret är på plats...Vi baxade upp den på och den var tung som attan. För att den inte skulle börja tippa över slog PG i en spik för säkerhets skull, så bra då! För jag hade aldrig orkat hålla emot. Bra att en bit av min jacka kilat sej fast under fönstret utan att jag märkte det. Men det gick att bända loss mej utan mer missöden.
Sen var svärmor här på middag, kokt torsk med ägg och dillsås, duktigt mätta blev vi på det! Massor med kantareller plockade hon i hästhagen innan hon pös hem igen, en halv ICA-kasse full.
En hagelskur kom det efter det som hette duga och lite åska. Sen fritt fram och ut igen och spika vidare. Nu bastar PG och Petter, fast i den gamla tråk-bastun då och jag ska strax hoppa in i duschen för vidare transport till kräftskiva...Maj gååååd!! Imorgon blir det hundträning..Yapp!!
Är detta kanske lilla Speedo?

1 kommentar:

Jeanette sa...

Vilken liten sötnos! Kan inget om katter men är den där svansen kaxig eller? :)

Hääärligt med bastubygget! Att jackan satt fast i bygget är det minsta som skulle hända mig. hade lätt kunnat spika fast hela armen innan jag ens hade märkt ngt...

Kramen