fredag 27 augusti 2010

Jamen det måste väl ända vara en Muckla??


Ibland förvånas jag över var och hur jag lägger mina grejer. Försöker att ha en viss ordning för att underlätta vardagen (och helgen!) så det blir lite lättarbetat. Man kategoriserar helt enkelt. Var sak på sin plats, typ.
Därför blir jag lite konfunderad härom morgonen när jag rotar i min sminkbox (beautybox är lite för exklusivt namn för mej!) efter min ögonpenna jag inte haft på ett tag. Längst ner där låg en ficklampa!!!! Dock en liten en..men ändå!! Hur tänkte jag när jag placerade den där och varför?? Så himla slarvig är jag väl ändå inte!! Eller?! Hmmmm... Kan inte komma ihåg detta och då går tankarna automatsikt till att "Det har inte ja ´gjort" ! Det är någon annan säkert.. En liten Muckla som driver med mej.!!
Sen drar jag mig till minnes en annan gång jag rensade i min väska för den började bli en aning skräpig och jag hittade inte så bra i den längre. Jodå, bland kvitton, teckningar och annat bröööte låg en vattenkoppling och en skiftnyckel. Det var ju konstigt ställe. Antagligen hade jag inte letat i min väska om jag behövt en skiftnyckel men nåt att komma ihåg om jag behöver en och inte hittar den..
Nu börjar jag hitta på min nya arbetsplats fast inte utan att ha gått fel. Mina jobbarkompisar ha fått se prov på mitt dåliga lokalsinne.. Virrade runt i korridoren efter ett möte och hittade inte tillbaka till trappan upp igen..va jag håller på!!
Idag har vi fyndat ordentlig vill jag lova.. Var på jakt efter ett fönster till bastun och for ner till byggvaruhuset. Jädra röta hade jag och sprang på en som hade ett nytt fönster som jag fick köpa för en skitsumma. När vi åker dit för att hämta det hade han en superfin altandubbeldörr och ett fint halvmånefönster...Vi åkte hem med det också.. Borde köpt en trisslott också!!

Inga kommentarer: