fredag 13 augusti 2010

Städa?? Jag?? Näääää!!


I går sprattlade jag upp tidigt och ryckte tag i skrapa och hink. Fönstren fick sej en dyvning så nu är flugskiten borta ett tag. Idag rensas verandan på all skit som finns..Hoppas att det slutar regna bara så jag kan springa fram och tillbaka till förrådet utan att bli dränkt.. Igår spårade jag och Eva här hemma. Marwins spår var riktigt fint, noggrant och metodiskt spårade han hela tiden och det var ett långt spår. Indy fick två stycken. När jag lägger det första kommer kattfan och sniker köttbullar.. Att jag kan glömma bort det att dom kommer..jag blir ju så förbannad när dom förstör spåren!! Det var till att locka med sej dom och stänga in dom i stallet med en köttbullehög!!
Det andra spåret blev ett låååångt med Svedbergs speciale...funkade riktigt bra. Bra att träna vinklarna på det sättet och att följa spåret .. Himla smart!!
Hanna red på Pepsie en sväng och sen åkte jag och hälsade på Norman på kvällen. Norman (som är den stadigaste personen jag vet tillika skickligaste hundtränare) har en fru som är svårt sjuk och fått besked som är sämsta tänkbara. Vad kan man göra mer än bara finnas tillhands? Frågan kommer ju till en om vad som egentligen är viktigt i livet.. Hur ska man ta tillvara på allt? Hur kan jag veta ..??
-Skit i småsaker, sa Norman till mej igår, det är inte viktigt, tänk på det! Så bra sagt!!
Allt man är med om i livet präglar och formar en.. Både på gott och ont. Något som jag lärt
mig under åren är vilka som är viktiga för mig och är mina vänner.. En vän får man inte, den förtjänar man...

1 kommentar:

Jeanette sa...

Härligt med ditt spårande, själv ligger man på latsidan på den fronten...

Starkt sagt av Norman, tänkvärt och faktiskt så sant...

Min tankar går till honom och hans familj... Tur att han har dig!

Kram