söndag 5 december 2010

Frid och fröjd eller bara ett slit??

Indy i nya täcket.. Pinsamt!!
Bildbeviset att hunden VISST får vara i sängen, PG!!
Adventsfix
Inhandlade ny fåtölj i fredags..

Ja det kan man undra..jag tycker i alla fall att det är mysigt med jul och förberedelserna.. Men det är himla surt med all städning. Tur ändå att det är jul en gång om året då jag tar tag i det ordentligt och skurar på.. Städning är inte min hobby precis, men vill ha det någorlunda rent och snyggt ändå. När jag hamnar på hemmet, ska jag kunna tänka tillbaka och komma ihåg det roliga jag hann med och göra och inte att jag jämt flängde runt med skurspannen..
Igårkväll kom Björn, Challe, Lina och Alice hit och bastade.. Riktigt mysigt var det.. Lite snöbollskrig i bastun sen tjejerna rusat ut och slängt sej i snön...Brrrr!! Björn slängde sej med och kom tillbaka som ett snömonster..
Ikväll blev det lite skridskoåkning på Slätten samt bakning av pepparkakor och städning av kylskåpet.. Nu en stunds avkoppling vid tv:n..faktiskt sant!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tycker också det är så mysigt med julen...at göra det så varmt o fint hemma.
Då är vi två som tycker det

Kram Elisabeth

Cia sa...

Ja visst är det mysigt..Om man bara får grejja så som man vill och har grejjer hemma vill säga. I år har jag satsat mycket på hyacinter i olika konstellationer. Ha det gott Elisabeth och var rädda om er i halkan..