söndag 26 december 2010

Slappt och skönt..





..har det varit i jul. Skönt att kunna ta dagen som den kommer. Fick en del böcker i julklapp och jag har passat på att läsa en del. Mmm, det gillar jag!!

Börjar bli ordentligt trött på att mitt skit-knä inte är bra ännu..men igår kväll bestämde jag att jag skulle gå ut och skotta av altanen som hade såå mycket snö att vi inte längre såg ner till ladugården!!! Helt otroligt mycket!! Det var tungt kan jag säga men när jag inte kunnat göra så mycket på länge var det ändå riktigt skönt att hålla igång. Till slut strejkade mina tår av sköld så det var att knata in och värma dom lite.. Då minsann, när dom började få värme igen.. Fy sjutton va det värkte. Fick lägga mej på golvet och upp med fötterna i luften så att blodet kom tillbaka saaaaaktaaaa!! Åh!! När jag låg där var jag tacksam för att vi inte har grannar som undrar vad vi håller på med.. konstiga rykten kan ju starta!!
Hanna och jag var och hälsade på Eva och Henke en sväng igår och Hanna lämnade sin julklapp till Eva. Kul och sitta och tjata bort några timmar..
På kvällen blev det bastun en sväng och det var ju njutbart som vanligt. Nu börjar jag bli rastlös faktiskt.. dax att palta på sej och ut!!

Inga kommentarer: