onsdag 1 december 2010

Tja.. vad ska man säga..

Freja Plopp
-20 i morse, jag kände direkt att jag inte ville.. Hinka i sej kaffe och en macka och sista fixet innan dax att dra till jobbet. Se där ja..lite bensin. Den late (jag själv) skulle tankat igår kväll istället men det var jag väl för lat för då med om jag känner mej själv. Gjorde ett stopp vid macken till jobbet och då hade det jä..a tanklocket fruset fast!! Ja, eller låset då. Vad onödigt!! Nyckeln får ju inte gå av heller men efter värmning av nyckel och såndär frostupplösare fick jag helt enkelt åka vidare utan påfyllning.. Arg som en geting.. Nu skulle jag antagligen inte komma hem heller, tjurade jag. Tänk att få bensinstopp på våran smala väg in....då proppar jag igen vägen och då är det kört med att åka och hämta Hanna. Hoppas att jag kommer ihåg att tanka i tid nästa gång!!
Hem kom jag och jag tackade högre makter och började skotta fram min volvo, knappt synlig men den gick igång sån tur va. Pg kör snö i stan så nån starthjälp var ju inte smidigt att få i sånafall..men denna fantastiska bil tuggade sej ut ur snövallen med ett gigantisk snöhög på taket. In till Habo igen och..tanka..
Hanna ringer och vill inte bli hämtad..Neeee, hon ska sova hos kompisen inatt--Även fast det är skola imorgon..hon hade redan fått lov av pappa så det var inte lönt att åka 3 mil ut i skogen där denna familjen med djur och ungar, där trivs Hanna såklart. Ja ja.. Ledig imorgon och då ska jag börja röjja lite inför julen.. Tvätta och fixa.. Så kul!
Våra gamla hästar, som fick nya ägare hörde av sej och kan inte ha dom kvar längre, sorgligt!! Men det finns säkert något annat hem med varmt och gott hjärta spm dom kan komma till. Vet du om något så hör gärna av dej. Det är en halvblodsvalack på 24 år och en korsningsponnysto på 22 år. På bilden är Freja och inte till salu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

halloj!Har tipsat min jobbarkompis om den lilla.Lottie

Jeanette sa...

Känner igen mig själv... hmmm... ;)

Hade jag haft ett stall så hade jag adopterat lilltjejen, tänk vad gött att köra in och susa runt på vägarna i en lite nsluky inbäddad med filtar och annat mys?
Min barndom i ett nötskal :)

Kram

Jeanette sa...

Gick sådär med stavningen... sulky ska det vara ju! :)