måndag 20 december 2010

Nedräkning

Idag har jag tänkt fixa dom sista julklapparna.. Om en liten stund ska jag dra iväg till stan och jag har nog koll på vad det ska bli..?! Kommer antagligen hem med något helt annat!!
Ikväll blir det sista inhandlingen av mat för imorgon blir det lille-jul här hemma. En gran vore ju bra om vi hann få in innan jul också!! Borde ha kollat in en innan snön kom men det blev ju inte. Jag tyckte att vi kunde köpa en (första gången i mitt liv!) för hur kul är det att dra sej fram i snön och leta, men Nej, det var inte aktuellt.
Min pappa hade egna trix för sej när han skulle hämta gran. Han tog på skidorna och åkte upp på berget där han bor och sköt av granen med bössa, för att slippa få all snö i nacken när han högg av stammen.. Ja ja.
Var hos Edmans en sväng i går kväll och tog en kopp.. Tittade på valparna med och herre jisses va fina!! Kraftiga, pigga och vilken päls!! Både jag och Hanna dök ner i lådan med nyllet. Mmmm.. Finns det något charmigare..Shäfervalpar är speciella. Sötaste var Åke, tyckte Hanna

Inga kommentarer: