söndag 1 juli 2012

Ett bra försök iallafall...

Hannas ponny Helmersson

I går kväll skulle jag titta på filmen som Pernilla var så snäll och filmade på mej o Indy när vi tränade i fredags för Johan. Jo det kunde jag ju fetglömma!!
Antagligen har jag av misstag raderat den .. Men hur kan jag bara göra en sån sak? 40 minuters träning bara GONE!!! Jag hade nog en syrebrist i hjärnan!!
Så jag fick sätta mig i morse med en kopp kaffe och skriva ner vad jag tror en komplett träningsläxa till nästa gång.. KUL!! Jag har säkert glömt en hel del viktiga saker..
Idag torrtränade (vi går alltså utan hund!) jag o Pernilla hur vi ska göra SITT när vi går friaföljet.. det är inte bara att stanna vid ett SITT minsann. Nej då, det är en hel procedur, inte lätt för mig med teflonminne! Och det fick vi köra en hel del innan det blev BÄTTRE men inte helt bra:) Vet inte vem som är sämst, jag eller Pernilla.. ha ha!!
Bra att inte ha med hundarna när man tränar in sin teknik för det blir tjatigt och så blir det ju en hel missar som hundarna inte behöver!! Sen torrtränades det helomvändningar.. funkade hyfsat :) Cissi Stålis torrtränade BH programmet så nu jäklar !! Blir jätterbra det..
I eftermiddag åkte jag och PG till Hjo för lite mys. En god räkmacka blev det på café Grönköping, riktigt mysigt! En promenad ner till hamnen blev det o kika lite, en massa fina båtar finns det :) Jag vill gäääärna ha en båt som man kan sova i, den behöver inte gå fort.. En sån som bara putt putt putt:) Lagom för mig..
Nu ska jag kolla av vattnet i poolen, det var bastu o bad där i går och nu behövs det nog kloras lite.. eller nog lite extra! I morgon börjar jag jobba igen.. två veckor till sen semester 2 veckor.. Skönt att jobba halvdagar, slutar redan vid 13 så det känns ok.. Nästa helg har jag lite planer på att göra nått vi inte har gjort innan.. Jag behöver två mopeder och en husvagn.. Nu har vi en hel moppe och en utan motor och en obesiktigad husvagn.. Detta är inte realistiskt att det ska gå, men vi får se :)
Allt kan hända.. även att vi inte kommer iväg och då har jag plan B..

Inga kommentarer: