måndag 22 april 2013

Blev det inte lite curling i hundspåret?


Handen på hjärtat? Jo!
Trodde att jag tänkt ut en fenomenal ide, hur jag skulle lägga Indys första raka längre spår på länge.. Nu efter en analys när jag tänker tillbaka var det faktiskt det, en riktig curling i spåret.

JAG ville att han skulle behålla sitt lugna nosarbete och lugna fart. Jag VISSTE att han skulle gå ut bra. I mitt tempo så som jag villa ha det ( balans innan spårstart) och sen skulle han successivt öka, som jag inte vill.
Å vad gör jag?
Lägger tätare näring i slutet!
Jag skulle istället korrigerat farten.. Som nu är kan han ju inte ha uppfattat att det var farten jag var ute efter (svart/vitt) .. När det är som att åka på en räkmacka.. Han struntade i näringen sista biten och ville äga spåret vilket är jättebra! Men det ska vara i mitt tempo.. Jag fick sätta i klacken och bromsa..
Möjligtvis mer näring i slutet om det varit sååå långt spår att han behövde stöd och var trött, han var inte trött.. Han var i extas..
- Kom! Här är det!! Tjohooo!!

Ja det var ju bra tänkt Cia..  Fler bra tankar kanske?


Inga kommentarer: