måndag 8 april 2013

Tillökning i flocken..


I morgon åker vi till Kungälv och hämtar lilla Randi, PG:s lilla tax. Hanna har packat diverse grejer som han kan tänkas behövas på vägen hem.. Namnförslag på en hane mottages tacksamt. De förslag som givits har inte dugt. Mitt var Snutten. (Där kommer PG med Snutten, låter väl käckt!)

Att vi i samma resa hämtar en sprillans ny hjulgrävare har knappt nämnts.. inte så viktigt som en hundvalp!!!

I dag har snickaren med sovrumsögonen varit här med sina gubbar och slängt av taket på garaget och börjat regla upp ett nytt högre upp. My gaaaad!! Det blir bra..
Gött för PG att slippa ligga ute i ur och skur och skruva och svetsa, bara att köra in lastbilen i garaget istället..

Idag har jag målat ett varv i allrummet på övervåningen, jag är duktig ja! Sen det sista kom jag till delen där trappan sitter.. Hade hoppats på att färgen skulle vara slut då men det fanns en slatt kvar naturligtvis!!
Jag är ju höjdrädd (samt hittar ingenstans!) och att ställa stegen i trappan för att räcka upp kändes sådär!! Två kliv upp kunde jag ta men sen var det tvärstopp..
Så jag hämtade lite eltejp.. och tejpade fast penseln.. på en.. biljardkö.. !! Ett enkelt tips bara..

Vi har ett biljardbord med all inclusive till salu om någon är intresserad..

Inga kommentarer: