söndag 7 april 2013

Lugnt? -Nä det vet jag inte!!





Jag får så mycket idéer ibland!! Det drar med sej en hel del extrajobb!!
I dag har vi tömt heeela garaget på ALLA grejer, imorgon kommer Snygga snickarn med sina gubbar och höjer taket.
2 veckor tar det!
Najs!

Men vad mycket grejer det rymmer i ett garage iallafall.. Helt overkligt!
-Har du hittat nått du har saknat? (Mycket troligt!)
-Näää! (Eller hur!)

Det måste finnas hur mycket prylar som helst som har återfunnits!! Tror PG känner en ångest över att allt ligger i en oordning nu.. Jag tycker att det ser precis likadant ut i maskinskjulet där det ligger för förvaring tills garaget är klart! Men han har koll PG!! Om man råkar låna ett verktyg känner han det direkt innanför garagedörren, det är inte bra..

Iallafall fick jag en attans bra ide där.. garaget sitter ihop med stallbyggnaden som till hälften rymmer förråd och kontor. Perfekt att göra en dörr in till förrådet från garaget! Mina grejer i förrådet flyttar till kontorsdelen och VIPS ut med kontoret upp till huset.. Då kan jag göra finfint hundhus där på kontoret!! Med riktiga boxar!! Jamen faan va bra ide!!
Jag låter idén smälta i PG:s hjärna innan jag drar till med den sista slutsatsen om hundboxarna..
När vi flyttade hit så var det faktiskt hundboxar precis där..
Fast jag vill inte ha hundarna boende där utan det blir en extraplats när vi inte är hemma. Dom ska ligga varmt och skönt dom små liven!! Sen ligger ju rastgården precis utanför .. så det faller sig så väldans bra allting!! Tycker jag..

Inga kommentarer: