fredag 19 april 2013

Vill man så går det!!

 Det händer grejer hela tiden..
 Måste va så att Molly känner igen sig i allt hyss.. Hon har dessvärre inte slutat helt än!



I går var det IPO kurs i Skövde.. Det var med nöd och näppe att jag tog mig dit kan jag säga.. En bit på vår väg hade blivit extremt dålig efter tjällossningen, det var väldigt (väldigt!!) lerigt!
Hade ju inte uppfattat att den var riktigt så dålig, Tyvärr syntes det lite dåligt också för det låg vatten över! Min lilla jumpy gjorde skäl för sitt namn när vi for ner i gyttjan. Ren tur att vi kom upp på andra.. Leran sprutade åt alla håll och frontplåten funkade som värsta schaktbladet..

Limpan (taxvalpen) var med o tur att jag hade lagt min hand över honom i sätet för annars vet man inte var han hade landat efter dom skutten..
Sen skulle jag ju hem igen och då bilen full med kassar. Japp!! Lat som jag är så var det inte lockande att gå den biten med fyra matkassar och en valp i famnen.
Limpan kan ju inte gå själv heller, anser han. Det är kallt om magen och dessutom skulle han blåst bort!! Så satts tog jag igen och bättre förberedd så slabbade vi oss igenom..

Senare körde ena snickaren fast med sin bil när han skulle hem, fick puttas upp.. den andra kom igenom.. Sen blev klockan mot dax att åka och hämta Pernilla för färd mot Skövde.
Ringde PG för det behövdes GRUS och det fortsomfaaan.. Nej han skulle aldrig hinna hem innan jag åkte. Ok! Plan B!! Inga andra "flyktvägar"finns.. bara denna vägen.. Plan C. Fylla grus själv med spade och skottkärra! (Skulle börjar för 2 dagar sen då!) Jag SKA åka!!
Plan D.  Ta bilen med geggväxel! (fyrhjulsdrift) Aaa, men då får jag inte med mig hundarna!
Plan E.... Kraftig grundgas och bara köööör!!
Hanna stod i fönstret och höll koll, hon skulle släppa Indy ifall jag kom igenom.. Han skulle i allafall inte åka därbak stackarn i detta studsande..

Och igenom kom jag.. Lätt som en plätt. Mest glad blev jag men också förvånad.. Hade tydligen lyckats pricka precis rätt där det bar som bäst.. In med hundskrället i buren och full gas iväg till Pernilla.. Yippii!!

Tränade gjorde vi och sen åkte vi för lite käk och snack på Apetina inne i Skövde. Bra avslutning på träningen.. Hemma 00.30..
Å då!! Hade PG hällt i en massa grus i lergropen så det var bar att glida över. Smidigt!!



Inga kommentarer: