söndag 21 april 2013

Tur vi inte har nära grannar!

Skådespel här hemma på planen. Ena lastbilen sjönk bara helt plötsligt när PG skulle backa in den bakom maskinskjulet. Jag bara gapade.. det gjorde PG också fast så det hördes (antagligen ända bort till grannen 1 km bort)

Den satt där den satt så att säga..
Fram med hjullastaren och kedjor. (Jag som propsar på att den ska säljas, är tacksam att den finns kvar!)
Nu är det ju så att PG kan ju inte vara i både i lastbilen och maskinen samtidigt .. Synd!
Jag blev förpassad till hjullastaren och skulle dra upp lastbilen.. Det gillade jag inte riktigt!

Kraftig grundgas är ju numera min melodi, så jag tänkte att jag fortsätter väl på det då.
En ilsket tutande från PG, dax att släppa gasen då, det hade vi kommit överens om. Inte märkte jag att hjullastaren lättat fram heller. Men lastbilen satt där den satt.
Skit me!
Det blev att dra den från andra hållet helt enkelt, och plopp! Den släppte och följde med upp, göttans.
Detta är den värsta tjällossningen någonsin, har aldrig sett något liknande..



Inga kommentarer: